Warsaw Design LAB

Case Study: Branding

22 listopada 2019
g. 16.00–21.00
Faktyczny Dom Kultury

Anna Światłowska
Polkadot
Redkroft
Studio Otwarte
Super Super
Uniforma

Jak wygląda proces tworzenia identyfikacji wizualnej? Jak opracować szczegółowy kosztorys? Jak wyceniać pracę nad brandingiem? Jak określać zakres i etapy pracy nad komunikacją wizualną? Jakie są stawki za realizacje identyfikacji wizualnej w Polsce? Jak zdobyć duże zlecenie i rozmawiać z klientem? Jakie rzeczy można zrealizować, a jakie popełnia się błędy? 

Case Study: Branding to jednodniowy intensywny kurs, skierowany do osób, które na przykładzie konkretnych wdrożeń chcą poznać proces tworzenia identyfikacji wizualnych w różnych branżach. Zajęcia będą miały formę mikro-wykładów, prezentujących szczegóły wybrane projekty identyfikacji z ostatnich lat, po których nastąpi otwarta dyskusja z udziałem uczestników. Celem warsztatów jest przekazanie uczestnikom konkretnej wiedzy, która jest już sprawdzona w codziennej praktyce zawodowej projektantów. Omówimy zarówno część warsztatową projektu jak i jego aspekt poza-graficzny czyli kwestie związane z procesem, zarządzaniem, negocjacjami oraz kwestiami finansowymi.


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

WYKŁADOWCY

ANNA ŚWIATŁOWSKA

Projektantka graficzna z tytułem Doktora Sztuk Pięknych na Universidad Complutense w Madrycie. Resident Artist w School of Visual Arts w Nowym Jorku. Współzałożycielka warszawskiej Pracowni Sitodruku Sito. Prowadzi pracownię projektowania graficznego na wydziale Sztuki Nowych Mediów w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Od 2013 związana z Muzeum Warszawy, dla którego zaprojektowała m. in. nową identyfikację graficzną.

www.behance.net/aniaswiatlowska



POLKADOT

POLKADOT to duet graficzny założony przez Hannę Niemierowicz i Aleksandrę Woźniak w Łodzi. Studio zajmuje się przede wszystkim opracowywaniem komunikacji wizualnych, identyfikacji, oraz projektowaniem książek, plakatów, opakowań, wystaw oraz szeroko rozumianych materiałów wydawniczych.

Przez ponad dekadę działalności dziewczyny projektowały dla instytucji kultury, t.j.: Muzeum Sztuki w Łodzi, Polskiej Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, Krakowskiego Biura Festiwalowego, Filharmonii Łódzkiej, Fundacji im. Tadeusza Kantora, Instytutu Kultury Polskiej w Londynie, oraz klientów komercyjnych t.j.: Polskie Koleje Linowe, Rossmann, Deante, Danfoss czy Empik.

W 2019 roku projektantki obroniły tytuł doktora Sztuk Pięknych na ASP w Łodzi.

http://polkadot.com.pl



REDKROFT

Redkroft to studio brandingowe specjalizujące się w projektach o najwyższym poziomie złożoności. Tworzy marki dla liderów branży i tych, którzy do tego miana aspirują. Od 2004 roku nadaje markom wartość, podążając za rygorystycznymi zasadami odpowiedzialnego, dobrego designu. Dzięki temu realizuje projekty, których nie podejmują się inni.

www.behance.net/Redkroft



STUDIO OTWARTE

Jesteśmy studiem brandingowym z Krakowa. Wymyślamy od nowa marki, te z długą historią i te które dopiero powstają. Globalne i lokalne, komercyjne i publiczne, offline i online. Zaprojektowaliśmy już ponad sto brandów – produktów, firm, instytucji, miejsc i wydarzeń. Zdajemy sobie sprawę z komercyjnej roli dizajnu i z przydatności narzędzi marketingowych, nie przeszkadza nam to zamiast grupy docelowej – widzieć człowieka. W swojej pracy przyglądamy się nie tylko wykresom i badaniom, ale także codziennemu życiu – i tam szukamy rozwiązań. Prócz tego, uczymy designu, publikujemy i bierzemy udział w życiu branży kreatywnej. Dbamy o dobre praktyki, miłą atmosferę i zdrowy rozsądek.

www.otwarte.com.pl



SUPER SUPER

Super Super to interdyscyplinarne studio łączące projektowanie graficzne i przestrzenne w kompleksowe realizacje – zarówno autorskie, jak i dla klientów korporacyjnych. Tradycyjne metody projektowania wspieramy nowoczesnymi technologiami z zakresu rozszerzonej rzeczywistości, skanowania trójwymiarowego, aplikacji mobilnych oraz niestandardowymi materiałami. Każdorazowo dążymy do spójnego połączenia klasycznej estetyki z doświadczeniem z przyszłości. To co wyróżnia Studio to bezkompromisowe podejście, indywidualny styl, odwaga w podejściu do projektów, wyprzedzanie trendów i stałe poszukiwanie nowych rozwiązań.

www.supersuper.pl



UNIFORMA

Uniforma to studio brandingowe z Poznania prowadzone przez Michała Mierzwę i Macieja Macha. Projektujemy identyfikacje wizualne mocno osadzone w mediach cyfrowych i sprawnie je realizujemy dzięki ludziom, którzy tworzą studio oraz specjalistom, z którymi współpracujemy. Pomagamy polskim i europejskim markom w komunikowaniu się ze światem i promujemy kulturę… bo kultura jest ważna.

www.uniforma.pl



CENA

123 PLN

APLIKUJ

Żeby aplikować, wypełnij i wyślij formularz zgłoszeniowy. Wysłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.

Uczestnicy w miarę napływania zgłoszeń będą informowani o przyjęciu na kurs.

Warunkiem uczestnictwa jest wniesienie opłaty za kurs do 20 listopada.

Liczba miejsc ograniczona.

INNE KURSY

Na następne kursy dotyczące brandingu i nie tylko zapraszamy w 2020. Więcej informacji podamy już wkrótce.

KONTAKT

Website design by Type2
Development by MB/MH